Ga naar hoofdinhoud

VT is een betrouwbare, onafhankelijke tanker
rederij met een wereldwijde aanwezigheid

VT is een onafhankelijk bedrijf met betrokken medewerkers. Velen hebben van generatie op generatie een maritiem bestaan geleid.

Door middel van innovatieve en betrouwbare diensten biedt VT een optimale ondersteuning bij transport en bunkering met hoogopgeleid personeel en onberispelijk materieel. VT is voornamelijk actief in Europese wateren (ARA-gebied, alle Rijnstroomstaten en Zweden) en heeft daarnaast vestigingen in Panama, Spanje en Oman.

Kernwaarden

Integriteit

Innovatie

Onafhankelijkheid

Veiligheid

Duurzaamheid

VT is een betrouwbare, onafhankelijke tankvaartrederij die wereldwijd actief is in zowel de binnenvaart als de zeevaart en daarbij de volgende waarden nastreeft en handhaaft:

Zorgen voor de continue ontwikkeling van onze medewerkers zodat ze zich inzetten voor de ontwikkeling van het bedrijf, de algemene veiligheid en de continuïteit ervan.
Innovatieve oplossingen bieden voor de wensen en behoeften van onze huidige en toekomstige klanten, voor nu en voor de langere termijn, waarbij een langdurige professionele samenwerking voor ons hoog in het vaandel staat.
Veiligheid als absolute prioriteit aan boord, op kantoor en bij het uitvoeren van onze kernactiviteiten.
Werken op basis van integriteit, respect en veiligheid met een focus op langdurige relaties.
Marktleider blijven op het gebied van kwaliteit en duurzaamheid in de uitvoering van ons werk.
VT streeft er in dat licht naar om samen te werken met streng geselecteerde leveranciers en professionele partners.

Onze partners

Een gerespecteerde en wereldwijd bekende tankeroperator
al meer dan 100 jaar.

Progressieve VT

Preloader
  • 1912

    1912

    Van Ommeren brings the Daventria into service. Dit is het oudste schip dat als de Olst in VT zal worden gebracht

  • 1933

    1933

    De Vereenigde Tankreederij is founded following an initial agreement between Van Ommeren, Pakhuismeesteren, Dipping and Nieuwe Matex

    First Supervisory Board: A : Carel Conraad Gischler (Lawyer, Van Ommeren) , B: Pieter Dirk Nicholas Esquire (Director, Nieuwe Matex) , C: Jean Antoine de Monchy (Pakhuismeesteren ), D: Charles Dirk Matthijssen (Director, Dipping)

  • 1934

    1934

    De Veere komt in dienst. Het is het eerste VT-schip dat de eigenaren op de gezamenlijke rekening kopen

    De VT schepen VEERE, OVERSCHIE en OLIEVOS I naast de ALBLASSERDIJK van de Holland Amerika Lijn

  • 1940

    1940

    De Tweede Wereldoorlog breekt uit en Rotterdam wordt zwaar gebombardeerd. De VT verliest haar functie en opereert in de magere oorlogsjaren onder toeziend oog van het tankladingcentrum

    Rotterdam na de bombardementen

  • 1949

    1949

    De VT activeert 5 nieuwe schepen in de vaart, het begin van een langdurige uitbreiding van de vloot

  • 1956

    1956

    De VT schaft tankwagens aan in een poging haar activiteiten uit te breiden

    De tankwagencombinatie van de VT voor het nieuwe kantoor aan de Zeemanstraat

  • De Voerendaal, het eerste VT-schip groter dan 500 ton, komt in de vaart

    De Voerendaal in aanbouw op de werf van De Groot & van Vliet in Slikkerveer

  • 1972

    1972

    Het 4.231 ton wegende stookolieschip, de Vlissingen, komt in de vaart. Het is lange tijd de grootste binnenvaarttanker van Europa geweest

    De Vlissingen, lange tijd de grootste binnenvaarttanker van Europa

  • 1975

    1975

    De eerste poolovereenkomst met De Haas-Damco wordt gesloten, waarmee de basis wordt gelegd voor een toekomstige alliantie in stookolietransport

  • 1990

    1990

    VT splitst zich af van aandeelhouders Van Ommeren en Pakhoed (Pakhuismeesters) en gaat na een management buy-out verder als zelfstandig bedrijf onder leiding van Bart Fock en Coen Willemse

    Coen Willemse (left) en Bart Fock (right)

  • 1993

    1993

    VT neemt voormalig concurrent én partner NRB (Nedlloyd Rijn- en Binnevaart) over. Deze samenwerking was al in ontwikkeling onder Unilloyd Bunkering, uitgegroeid tot Unilloyd Tankrederij, een strategische alliantie in het bunker-, brandstof- en ruwe olietransport in Nederland, België en Duitsland.

  • 1996

    1996

    VT verkoopt de vloot eetbare oliën aan Koole en neemt daarmee afscheid van de oorspronkelijke kernactiviteit

  • 2000

    2000

    Johan Groenewold wordt de nieuwe directeur-eigenaar van de VT en richt zich per direct op een ambitieus nieuwbouwprogramma voor de vloot

    Johan Groenewold on the Vita, 2002

  • 2009

    2009

    Niels Groenewold op de Vorstenbosch, momenteel de grootste binnenvaarttanker ter wereld met een capaciteit van 13.317 ton

    Niels Groenewold on the Vorstenbosch, currently the largest inland tanker in the world with 13,317 tons capacity

  • 2009

    2009

    VT wordt actief in Panama met de Venray en de Vaals, de eerste grote stap in de internationale bunkermarkt. De Vacamonte zal later aan deze vloot worden toegevoegd

    De Vacamonte, de eerste coaster van VT, actief in Panama

  • 2020

    2020

    Onder de Joint Venture Unilloyd (VT en Marlowe Navigation) heeft VT het vlootbeheercontract gekregen voor 40 nieuwe LNG-aangedreven bunkerschepen van SHELL. Het Parsifal-project wordt in 3 jaar uitgerold met gemiddeld 1 opgeleverd schip per maand

  • 2020

    2020

    VT voltooit de overname van de tankervloot van Boluda Corporación Marítima (Boluda). De Tanker activiteiten vinden plaats in Spanje (Barcelona, Algeciras, Ceuta), Gibraltar, de Canarische Eilanden (Las Palmas), Oman en Panama (Balboa, Cristobal). Hiermee verstevigt VT haar positie in internationale bunkerhotspots met 15 nieuwe tankers

    Spabunker Veintiuno, een van de Boluda-achtbanen die na de overname van Boluda aan de vloot van VT is toegevoegd

  • 2021

    2021

    De Vorstenbosch viert 10-jarig jubileum, momenteel met 13.317 ton capaciteit nog steeds de grootste binnenvaarttanker ter wereld

Waar we actief zijn

Back To Top