Al meer dan 100 jaar een wereldwijd bekende en gerespecteerde tankrederij.

Voortvarend VT

Van Ommeren brengt de Daventria in de vaart. Dit is het oudste schip dat bij VT ingebracht zal worden als de Olst

De Vereenigde Tankreederij wordt opgericht naar aanleiding van een eerste deelhebbersovereenkomst tussen Van Ommeren, Pakhuismeesteren, Dipping en de Nieuwe Matex

Foto: Eerste Raad van Commissarissen: A: Carel Conraad Gischler (Jurist, Van Ommeren), B: Pieter Dirk Nicolaas Jonkheer (Directeur, Nieuwe Matex), C: Jean Antoine de Monchy (Pakhuismeesteren), D: Charles Dirk Matthijssen (Directeur, Dipping)

De Veere komt in de vaart. Het is het eerste VT-schip dat de deelhebbers voor gemeenschappelijke rekening kopen.

Foto: De VT schepen VEERE, OVERSCHIE en OLIEVOS I langszij de ALBLASSERDIJK van de Holland Amerika Lijn

De Tweede Wereldoorlog breekt uit en Rotterdam wordt gebombardeerd. De VT verliest zijn kantoor en opereert in de magere oorlogsjaren onder toeziend oog van de tankbevrachtingscentrale

Rotterdam na de bombardementen

De VT neemt 5 nieuwe schepen in gebruik, het begin van een jarenlange uitbreiding van de vloot.

De VT schaft tankauto’s aan in een poging de activiteiten uit te breiden

Foto: De Tankwagencombinatie van de VT voor het kantoor aan de Zeemanstraat

De Voerendaal, het eerste VT-schip dat groter is dan 500 ton, komt in de vaart

De Voerendaal in aanbouw op de werf van De Groot & van Vliet te Slikkerveer

Het 4.231-tons stookolieschip, Vlissingen komt in de vaart. Het is lange tijd de grootste binnenvaarttanker van Europa

Foto: De Vlissingen, lange tijde de grootste binnenvaarttanker van Europa

De eerste poolovereenkomst met De Haas-Damco wordt gesloten, waarmee de basis voor een toekomstige alliantie in het stookolievervoer wordt gelegd

VT neemt afscheid van deelhebbers Van Ommeren en Pakhoed (Pakhuismeesters) en gaat na een managementbuy-out als zelfstandige onderneming verder onder leiding van Bart Fock en Coen Willemse

Foto: Coen Willemse (links) en Bart Fock (rechts)

VT neemt voormalig concurrent én partner NRB (Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart) over. Deze samenwerking was al in ontwikkeling onder Unilloyd Bunkering, uitgebouwd tot Unilloyd Tankrederij, een strategische alliantie in het bunker-, stook-, en ruweolievervoer in Nederland, België en Duitsland.

VT verkoopt de eetbare-olie vloot aan Koole en neemt hiermee afscheid van de oorspronkelijke kernactiviteit

Johan Groenewold wordt de nieuwe directeur-eigenaar van de VT en zet in op een ambitieus nieuwbouwprogramma voor de vloot

Foto: Johan Groenewold op het pleziervaartuig Vita, 2002

Johan Groenewold overlijdt op 62-jarige leeftijd. Zijn zoon Niels Groenewold volgt hem op als directeur-eigenaar en zet het vlootvernieuwingsprogramma door.

Foto: Niels Groenewold op de Vorstenbosch, momenteel met 13.317 ton capaciteit de grootste binnenvaart tanker van de wereld

VT wordt actief in Panama met de Venray en de Vaals, de eerste grote stap in de internationale bunkermarkt. Hier wordt later de Vacamonte aan toegevoegd

Foto: De Vacamonte, VT’s eerste coaster actief in Panama

VT krijgt onder de Joint Venture Unilloyd (VT en Marlowe Navigation) het contract voor de vlootmanagement van 40 nieuwe LNG-voortgestuwde bunkerschepen van SHELL. Het Parsifal project zal in 3 jaar uitgerold worden met een gemiddelde van 1 opgeleverd schip per maand

VT voltooit de acquisitie van de tankervloot van Boluda Corporación Marítima (Boluda). De Tankeractiviteiten vinden plaats in Spanje (Barcelona, Algeciras, Gibraltar), Marokko (Cueta), De Canarische Eilanden (Las Palmas), Oman en Panama (Balboa, Cristobal). Hiermee versterkt VT zijn positie in internationale bunker hotspots met 15 nieuwe tankers

Foto: Spabunker Veintiuno, een van de Boluda coasters die aan de vloot van VT is toegevoegd na de Boluda-acquisitie

De Vorstenbosch viert haar 10-jarige jubileum, momenteel met 13.317 ton capaciteit nog steeds de grootste binnenvaart tanker van de wereld